Sunday, January 2, 2011

DOA AKhir Tahun....

Hendaklah di baca pada akhir waktu asar atau sebelum masuk waktu mahrib,pada akhir bulan zulhijjah.Sesiapa yg membaca doa ini,berkatalah Syaitan"Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku,menggoda anak adam a.ssalam pada setahun ini.
DOA TERSEBUT IALAH:
Maksud:(Doa Di dalam bahasa Arab).
terjemahannya:
Segala puji,hanya tertentu bagi Allah,tuhan yg memelihara dan mentadbir sekalian ALAM.SELAWAT dan SALAM keatas JUNJUNGAN KAMI NABI MUHAMMAD S.A.W.dan KELUARGA BAGINDA dan PARA SAHABATNYA.
"YA ALLAH,Sesungguhnya,pada tahun ini kami telah melakukan larangan-larangan mu ,tetapi kami belum BERTAUBAT>,sedangkan ENGKAU tidak redha dan tidak melupai perkara itu.
Engkau telah menangguhkan azabMU yg telah ditetapkan kepada kami.Engkau telah memerintahkan supaya kami bertaubat daripada kesalahan-kesalahan itu.Sesungguhnya pada hari ini,kami memohon keampunan darimu,ampunilah kami.Dan apa yang kami lakukan pada tahun ini yg Engkau redha dan Engkau janjikan pahala,maka kami memohonnya daripada Engkau,YA ALLAH!,YA KARIIM!YA ZA ALAlJALALIWALIKRAAM.Terimalah permohonan kami ini dan janganlah engkau hampakan harapan kami terhadapmu YA KARIIM (3Xbaca).Selawat dan salam keatas junjungan kami nabi MUHAMMAD S.A.W. dan Keluarga Baginda.dan Para Sahabatnya,dan segala puji hanya tertentu bagi ALLAH.TUHAN YG MEMELIHARA dan MENTADBIR SEKALIAN ALAM.

No comments: